TG-1 * Transgallaxys Forum 1

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10]
 91 
 on: July 15, 2014, 05:59:18 PM 
Started by FRAUENPOWER - Last post by FRAUENPOWER
[*quote*]
Die Seite http://www.hiddenfromgoogle.com sammelt Links zu ausgelisteten Texten und führt auch die Namen derer auf, die mutmaßlich auf diese Auslistung gedrängt haben. Durch den Streisand-Effekt könne man eben keine Informationen aus dem Netz tilgen, sagen Kritiker des Rechts auf Vergessen.
[*/quote*]

http://taz.de/Internet-Professor-ueber-Vergessen-/!142388/

 92 
 on: July 15, 2014, 05:57:50 PM 
Started by FRAUENPOWER - Last post by FRAUENPOWER
[*quote*]
Die Seite http://www.hiddenfromgoogle.com sammelt Links zu ausgelisteten Texten und führt auch die Namen derer auf, die mutmaßlich auf diese Auslistung gedrängt haben. Durch den Streisand-Effekt könne man eben keine Informationen aus dem Netz tilgen, sagen Kritiker des Rechts auf Vergessen.
[*/quote*]

http://taz.de/Internet-Professor-ueber-Vergessen-/!142388/

 93 
 on: July 15, 2014, 05:33:04 PM 
Started by ama - Last post by FRAUENPOWER
[*quote*]
Die Seite http://www.hiddenfromgoogle.com sammelt Links zu ausgelisteten Texten und führt auch die Namen derer auf, die mutmaßlich auf diese Auslistung gedrängt haben. Durch den Streisand-Effekt könne man eben keine Informationen aus dem Netz tilgen, sagen Kritiker des Rechts auf Vergessen.
[*/quote*]

http://taz.de/Internet-Professor-ueber-Vergessen-/!142388/

 94 
 on: July 15, 2014, 01:10:22 AM 
Started by FRAUENPOWER - Last post by worelia


https://pbs.twimg.com/media/BsgTOrdIIAAWrgD.jpg

 95 
 on: July 14, 2014, 07:37:11 PM 
Started by ama - Last post by ama
http://www.zv.uni-leipzig.de/service/presse/nachrichten.html?ifab_modus=detail&ifab_id=5620

[*QUOTE*]
------------------------------------------------------------------------------------------
Pressemitteilung 197/2014 vom 13.07.2014

Bereich: Forschung, Organisatorisches, Publikationen
Sachgebiet: Medizin und Gesundheitswissenschaften

Bluttest zur Erkennung von Darmpolypen: Experten raten von Einsatz ab

Die Zeitschrift "Journal of Translational Medicine" publizierte vor einigen Monaten einen Artikel, an dessen Erstellung auch Wissenschaftler der Universität Leipzig beteiligt waren. Darin geht es um einen Bluttest zur Erkennung von Darmpolypen, der von der Leipziger Firma Indago GmbH angeboten wird. Auch das Magazin "Der Spiegel" berichtet in seiner aktuellen Ausgabe (29/2014) darüber. Eine Expertenkommission der Universität Leipzig hat sich mit der Publikation befasst und ist zu einem eindeutigen Schluss gekommen: Der Bluttest sei wegen seiner unzureichenden Treffsicherheit und der fehlenden Qualitätskontrolle für eine valide labormedizinische Diagnostik ungeeignet.

"Die Herstellung der Proben ist nicht nachvollziehbar. Wir halten es daher ärztlich und ethisch für nicht vertretbar, wenn dieser Test für eine medizinische Diagnostik herangezogen wird", sagt Prof. Dr. Ingo Bechmann, Prodekan der Medizinischen Fakultät der Universität Leipzig, der die Kommission einberufen hat. Nach Ansicht der vierköpfigen Expertengruppe sind "die in Broschüren und auf der Internetseite der Herstellerfirma geäußerten Behauptungen zum angeblichen Nutzen des Tests fehlleitend". Sie könnten "zu einer Schädigung durch Fehldiagnostik und zu einer falschen Sicherheit getesteter Personen führen". Die Medizinische Fakultät rät daher klar von dem Einsatz des Bluttests ab und warnt grundsätzlich vor unkritischem Einsatz von klinisch unzureichend geprüften diagnostischen Verfahren, auch wenn sie bereits kommerziell angeboten werden.

Dass es dennoch zu einem Beitrag in einer anerkannten wissenschaftlichen Zeitschrift gekommen ist, versteht Bechmann nicht. "Dieser Beitrag hätte nicht erscheinen dürfen. Wir haben den Herausgeber der Zeitschrift bereits schriftlich um eine Erklärung gebeten."

Prof. Dr. Matthias Schwarz, Prorektor für Forschung und Nachwuchsförderung der Universität Leipzig, hatte im April durch einen umfangreichen Brief eines Konstanzer Wissenschaftlers Hinweise auf Ungereimtheiten bei dem Testverfahren erhalten. Nach einer ersten Sichtung und weiteren Anhaltspunkten durch die "Spiegel"-Recherche bat er Professor Bechmann und seine Kollegen um eine eingehende Prüfung. "Uns muss daran gelegen sein, dass stets alles erdenklich Mögliche für eine wissenschaftliche Qualitätssicherung getan wird. Entsprechende Mechanismen wie das Peer-Review-Verfahren bei wissenschaftlichen Veröffentlichungen haben in diesem Fall offenbar versagt."

Zwar habe der Beitrag der beteiligten Leipziger Uni-Forscher von der Medizinischen Fakultät und dem Translationszentrum für Regenerative Medizin "vor allem in einer wissenschaftlichen Dienstleistung, nämlich der Bildauswertung" bestanden, die Wissenschaftler hätten also nicht den fragwürdigen Bluttest entwickelt. Dennoch müsse auch die Universität Lehren aus dem Fall ziehen, sagt Schwarz. "Gerade wenn es um gemeinsame Projekte mit Unternehmen geht, vor allem bei Dienstleistungen, muss den beteiligten Forschern und anderen Mitarbeitern klar sein, dass sie mindestens die für das Thema am Ort ansässigen wissenschaftlichen Experten einbeziehen müssen. Damit erhalten sie dringend notwendige Informationen darüber, in welchem wissenschaftlichen Kontext sie sich mit ihrer Arbeit bewegen. Wir werden vor allem die Führungskräfte unter unseren Wissenschaftlern noch einmal deutlich darauf hinweisen."

Natürlich könne es nicht die Aufgabe der Universität sein, Firmen zu kontrollieren, so der Prorektor. "Aber bei der Kooperation mit Firmen muss die wissenschaftliche Qualität des Gesamtprojekts stimmen." Die Zusammenarbeit mit der Firma Indago werde die Universität Leipzig so bald als möglich beenden. Derzeit werde zudem geprüft, ob und wie auch einzelnen Wissenschaftlern die Kooperation mit dem Unternehmen untersagt werden kann.

Der Beitrag im "Journal of Translational Medicine" ist am 4. November 2013 unter dem Titel "Detection of colon polyps by a novel, polymer pattern-based full blood test" erschienen
(doi: 10.1186/1479-5876-11-278).

letzte Änderung: 14.07.2014
------------------------------------------------------------------------------------------
[*/QUOTE*]


Werden jetzt ENDLICH die kriminellen Machenschaften der Sparkasse Leipzig und der Kreditanstalt für Wiederaufbau in das Visier der Gerichte  kommen?

Nicht vergessen: Diese kriminelle Organisation ist seit über 20 Jahren mit ihren "Verfahren" aktiv.

Wieviele Kranke sind durch sie und die beteiligten Ärzte und Heilpraktiker betrogen worden?

Welchen finanziellen und gesundheitlichen Schaden haben die Täter angerichtet?

Werden Gomez und seine Komplizen ENDLICH zur Rechenschaft gezogen?



Ebenfalls nicht zu vergessen:
http://transgallaxys.com/~kanzlerzwo/index.php?topic=1510.0

 96 
 on: July 14, 2014, 07:36:54 PM 
Started by ama - Last post by ama
Aus gegebenem Anlaß: PUSH!

http://transgallaxys.com/~kanzlerzwo/index.php?topic=8256.0

 97 
 on: July 14, 2014, 02:02:41 AM 
Started by FRAUENPOWER - Last post by worelia
Happy Birthday, Malala!



https://pbs.twimg.com/media/Bsba3kLIcAAy7X0.jpg



https://pbs.twimg.com/media/Bsd2b8OCYAAoiAI.png



http://d3n8a8pro7vhmx.cloudfront.net/themes/53a0693b01925b329f000001/attachments/original/1403722057/MalalaDayLogo3.png

http://www.malala.org


 98 
 on: July 13, 2014, 03:37:29 PM 
Started by ama - Last post by ama
[*QUOTE*]
-----------------------------------------------------------------------------------
Consumer Health Digest #14-25
July 13, 2014

Consumer Health Digest is a free weekly e-mail newsletter edited by Stephen Barrett, M.D., with help from William M. London, Ed.D. It summarizes scientific reports; legislative developments; enforcement actions; news reports; Web site evaluations; recommended and nonrecommended books; and other information relevant to consumer protection and consumer decision-making.

###
Burzynski hit with massive amended complaint

The Texas Medical Board has filed a 202-page amended complaint against Stanislaw Burzynski, M.D. that adds to charges filed earlier this year. In January, the board charged that Burzynski's advertising was false, misleading, and violated federal law. The FDA permitted Burzynski to conduct clinical trials of substances he calls antineoplastons, which he claims are effective against certain cancers. But this did not give him the right to promote them through the Internet as safe and effective drugs. The amended complaint, which reviews Burzynski's management of seven patients, describes an alleged pattern of substandard care that included
(a) improperly accepting retainers prior to providing services,
(b) failing to adequately evaluate tumor status,
(c) lacking a plausible rationale for his drug regimens,
(d) failing to provide adequate informed consent,
(e) permitting unlicensed, unqualified individuals whom he misrepresented as doctors to treat patients,
(f) doing unnecessary tests,
(g) failing to keep adequate medical records,
(h) charging exorbitant prices for drugs and services, and
(i) billing insurance companies improperly.

###
Perforated colon suit settled

In 2013, Michael K. Imani, co-owner and clinical director of the Niles Wellness Center in Atlanta, Georgia, was sued by Jeff Kohn, whose large intestine (colon) was perforated during administration of colonic irrigation with a Colenz device at Imani's clinic. Kohn, who has Parkinson's disease, consulted Imani for help with constipation and underwent two colonic irrigation treatments at Imani's office. The amended complaint charged that:

During the second procedure, Kohn felt bloated and became increasingly uncomfortable. After he arrived home, the pain became unbearable and he called 911 and was transported by ambulance to a local hospital, where he was diagnosed with perforated colon and underwent emergency surgery that left him with a colostomy and required a lengthly period of rehabilitation.
Imani violated Georgia's Fair Business Practices Act by (a) advertising deceptively; (b) falsely representing that the clinic's equipment was FDA-approved, certified and/or registered; (c) making false representations about the benefits and safety of colon hydrotherapy.
Imani improperly referred to himself as "Dr. Imani" based on a "Ph.D. in clinical hypnosis" from a nonaccredited correspondence school.
Imani improperly referred to himself as "board certified" based on certification procedures that "were not awarded as a result of any expertise or his clinical excellence" and "were simply for sale to anyone."
Imani had been grossly negligent by failing to adequately respond when Kohn's life was in danger.
During his deposition, Imani testified that 20,000 irrigations had been done at his clinic and that he had undergone the procedure about 150 times. The suit was settled in 2014 with payment of an undisclosed sum.

###
Court upholds medical expert review of chiropractic records

The Kentucky Court of Appeals has upheld the ability of physicians to provide expert review and testimony in keeping with their full scope of practice and training. Two orthopedic surgeons were evaluating medical records for an auto insurance company (GEICO) to determine whether health care services provided to claimants were likely caused by injuries sustained in automobile accidents. In the underlying lawsuit, the Kentucky Board of Chiropractic Examiners had asserted that Kentucky's laws permit only chiropractors to perform expert review of records involving chiropractic services. A circuit court dismissed the suit on grounds that expert review and peer review have different purposes and that expert review is well within the scope of medical practice. Both courts concluded that the orthopedists were not evaluating the quality of the chiropractic care but were examining what had caused the claimed injuries. The Appeals Court's opinion and an AMA amicus brief have been posted to Casewatch.


###
Continuing request for help from Dr. Barrett

In June 2010, Doctor's Data, Inc. sued Dr. Barrett because it didn't like what he wrote about them on Quackwatch and in this newsletter. The events leading up to the suit are described at http://www.quackwatch.org/14Legal/dd_suit.html  In November, 2011, about half of the allegations were dismissed, but discovery was permitted for more than a year. The rest of the suit will be ripe for dismissal soon, but the proceedings have cost hundreds of thousands of dollars. Even small donations, if sent by enough subscribers to this newsletter, will be very helpful. Contributions to the defense fund can be made by mail or through http://www.quackwatch.org/00AboutQuackwatch/donations.html
###

Other issues of the Digest are accessible through http://www.ncahf.org/digest14/index.html. If you enjoy this newsletter, please recommend it to your friends. To help prevent the newsletter from being filtered out as spam, please add bounces-chd@lists.quackwatch.org to your address book or other "whitelist." To unsubscribe, log into your chd account or send a blank message to chd-unsubscribe@lists.quackwatch.org. This must be sent from the address you used to subscribe. To subscribe from a new address, send a blank message to chd-subscribe@lists.quackwatch.org.

=================================

Stephen Barrett, M.D.
Consumer Advocate
Chatham Crossing, Suite 107/208
11312 U.S. 15 501 North
Chapel Hill, NC 27517

Telephone: (919) 533-6009

http://www.quackwatch.org (health fraud and quackery)
http://www.allergywatch.org (under construction)
http://www.acuwatch.org (under construction)
http://www.autism-watch.org (guide to autism)
http://www.cancertreatmentwatch.org (under construction)
http://www.casewatch.org (legal archive)
http://www.chelationwatch.org (chelation therapy)
http://www.chirobase.org (guide to chiropractic)
http://www.credentialwatch.org (under construction)
http://www.dentalwatch.org (guide to dental care)
http://www.devicewatch.org (under construction)
http://www.dietscam.org (under construction)
http://www.homeowatch.org (guide to homeopathy)
http://www.ihealthpilot.org (guide to reliable information)
http://www.insurancereformwatch.org (under construction)
http://www.infomercialwatch.org (guide to infomercials)
http://www.mentalhealthwatch.org (under construction)
http://www.mlmwatch.org (multi-level marketing)
http://www.naturowatch.org (naturopathy)
http://www.nccamwatch.org (under construction)
http://www.nutriwatch.org (nutrition facts and fallacies)
http://www.pharmwatch.org (under construction)
http://www.ncahf.org (National Council Against Health Fraud archive)
http://www.chsourcebook.com (consumer health sourcebook)
 
Editor, Consumer Health Digest
http://www.quackwatch.org/00AboutQuackwatch/chd.html

Donations to help support Quackwatch can be made through PayPal or by mail.
See:  http://www.quackwatch.org/00AboutQuackwatch/donations.html
-----------------------------------------------------------------------------------
[*/QUOTE*]

 99 
 on: July 13, 2014, 01:39:58 PM 
Started by Yulli - Last post by Yulli
admits that there even are cases of death caused by homeopathica!

 100 
 on: July 13, 2014, 01:31:04 PM 
Started by Yulli - Last post by Yulli
http://www.the-cma.org.uk/Articles/The-German-Football-Team-Uses-Homeopathic-Remedies-4662/

[*quote*]
The German Football Team Uses Homeopathic Remedies

A study shows that, not only do most doctors who work for football teams in the top two German football leagues (Bundesliga 1 and 2) use homeopathic remedies to keep their players healthy and fit – so does the German national football team.

Part of winning any championship is dealing with injuries - or avoiding them in the first place.

A study shows that the German national team places unusual trust in natural healing over traditional medicine.

The study published on how German soccer docs treat aches and pains has revealed that Germany's faith is in homeopathy.

The study, carried out by researchers from Koblenz, found that almost all (92%) all of the doctors at German football league teams prescribe homeopathic cures.

The lead researcher, Peter Billigmann, when interviewed by Der Spiegel, said,

"The success stories are impressive .....homeopathic substances don't have any side effects, and we're on the safe side where doping is concerned."

The study also found that 60% of the team doctors also prescribed acupuncture.
[*/quote*]


"A study shows that the German national team places unusual trust in natural healing over traditional medicine." A study of why the soccer players believe that rubbish would reveal

a) the not very high intellectual capacity of soccer players (permanent impacts on the head damage the brain)

b) the soccer players use a lot of other mumbo-jumbo, lots of news articles dealt with that in the past decades


This claim "homeopathic substances don't have any side effects" is a known lie. In

http://transgallaxys.com/~kanzlerzwo/index.php?topic=6903.0

a Professor Micheal Frass

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10]